Laboratoria Przyszłości – nowoczesna edukacja w naszej szkole
W II półroczu roku szkolnego 2024/2025 nasza szkoła aktywnie wykorzystywała nowoczesne pomoce dydaktyczne pozyskane w ramach rządowego programu Laboratoria Przyszłości. Dzięki temu uczniowie mieli możliwość rozwijania swoich umiejętności technicznych, manualnych i cyfrowych podczas kreatywnych, angażujących zajęć.
Zajęcia w klasach IV–VIII
Na lekcjach techniki, informatyki i fizyki uczniowie korzystali z różnorodnych pomocy dydaktycznych:
-
Pomiary i rysunki techniczne – uczniowie wykonywali pomiary przedmiotów przy użyciu taśm mierniczych, a następnie sporządzali rysunki techniczne.
-
LEGO® Education SPIKE™ Prime – zestawy służyły do budowy konstrukcji według instrukcji, co wprowadzało uczniów w podstawy mechaniki, robotyki i programowania.
-
Technika – uczniowie tworzyli ozdoby wielkanocne i figurki z tworzywa sztucznego, wykorzystując różnorodne narzędzia i materiały, takie jak kleje na gorąco, nożyczki i elementy dekoracyjne.
-
Fizyka w praktyce – uczniowie utrwalali zagadnienia związane z ruchem jednostajnym i jednostajnie przyspieszonym, wykorzystując robota Photon do wizualizacji problemów i przeprowadzania pomiarów.
-
Eksperymenty i projekty – z pomocą zestawów LEGO Spike Prime uczniowie klas VII i VIII realizowali różnorodne doświadczenia i projekty, rozwijające kreatywność, logiczne myślenie oraz umiejętność współpracy w grupie.
-
Haftowanie - uczniowie rozwijali sprawność manualną, wykonując prace plastyczno-techniczne, takie jak wyszywanie postaci z ulubionych bajek kolorowymi nićmi na papierze. Ćwiczenia te kształtowały precyzję, cierpliwość oraz umiejętność planowania pracy.
-
Programowanie z robotem Photon - we wszystkich klasach, od najmłodszych po najstarsze, robot Photon był wykorzystywany jako interaktywne narzędzie do nauki programowania. Dzięki intuicyjnemu interfejsowi i praktycznym zadaniom, uczniowie poznawali podstawy kodowania w sposób atrakcyjny i zrozumiały.
Dzięki udziałowi w programie Laboratoria Przyszłości nasza szkoła skutecznie łączy tradycyjne metody nauczania z nowoczesnymi technologiami. Wpływa to bezpośrednio na rozwój kluczowych kompetencji uczniów, takich jak kreatywność, logiczne myślenie, umiejętność pracy zespołowej i gotowość do podejmowania wyzwań współczesnego świata.