
PROCEDURY BEZPIECZEŃSTWA w Szkole Podstawowej im Lotników Polskich w Mirosławcu w okresie pandemii COVID-19
Zał. do ZARZĄDZENIE NR 11/2020
Dyrektora Szkoły Podstawowej
im. Lotników Polskich w Mirosławcu
PROCEDURY BEZPIECZEŃSTWA
w Szkole Podstawowej im Lotników Polskich w Mirosławcu
w okresie pandemii COVID-19
§ 1
Ogólne zasady organizacji pracy
- Szkoła Podstawowa w Mirosławcu wznawia funkcjonowanie z uwzględnieniem wytycznych Głównego Inspektora Sanitarnego, Ministerstwa Zdrowia i Ministerstwa Edukacji Narodowej.
- Na czas podwyższonego reżimu sanitarnego drzwi wejściowe do szkoły są zamknięte,
a wejście do szkoły należy sygnalizować dzwonkiem. - Ograniczone zostaje przebywanie w placówce osób z zewnątrz; zalecany jest kontakt telefoniczny lub e-mailowy.
- W szkole ewidencjonowane są osoby wchodzące.
- Jeżeli zajdzie konieczność wejścia do szkoły osoby z zewnątrz, należy zachować dodatkowe środki ostrożności i zalecenia reżimu sanitarnego:
- zachowanie 2 metrowego dystansu odległości,
- zakrycie nosa i ust,
- obowiązkowa dezynfekcja rąk,
- ograniczone przemieszczanie się po szkole,
- ograniczony kontakt z pracownikami szkoły.
- Do szkoły nie mogą wchodzić osoby, które:
- są chore,
- mają objawy choroby zakaźnej,
- przebywają na kwarantannie lub w izolacji.
- Po wejściu do szkoły należy bezwzględnie skorzystać z płynu do dezynfekcji rąk.
- Zgodę na uczestnictwo dziecka w zajęciach lub konsultacjach muszą podpisać oboje rodzice, jeśli nie mają ograniczonych lub nie są pozbawieni praw rodzicielskich.
- W pierwszej kolejności ze szkoły powinny skorzystać te dzieci, których rodzice nie mają możliwości pogodzenia pracy z opieką w domu.
- Pierwszeństwo w przyjęciu mają dzieci pracowników systemu ochrony zdrowia, służb mundurowych, pracowników handlu i przedsiębiorstw produkcyjnych, realizujący zadania związane z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19.
- W przypadku nieplanowanego zgłoszenia się większej liczby uczniów dyrektor może odmówić przyjęcia na zajęcia w danym dniu.
- W przypadku braku odpowiedniej liczby nauczycieli lub personelu pomocniczego dyrektor może zmniejszyć liczbę grup lub skrócić czas pracy szkoły.
- W przypadku braku, z przyczyn niezależnych od szkoły, środków ochrony osobistej, preparatów do dezynfekcji, sprzątania i higieny, dyrektor za zgodą organu prowadzącego zawiesza zajęcia na terenie szkoły informując o tym organ sprawujący nadzór pedagogiczny.
§ 2
Organizacja i funkcjonowanie grup
- Liczebność grupy jest ograniczona do 12 dzieci, jednak nie więcej niż ustalony limit związany
z powierzchnią pomieszczenia (min. 4m2 na jedną osobę). - Grupy będą przebywać w wyznaczonych i stałych salach.
- W sali lekcyjnej odległość pomiędzy stanowiskami dla uczniów wynosić będzie min. 1,5 m
(1 uczeń – 1 ławka szkolna). - Podczas trwania epidemii COVID-19 w opiekę nad dziećmi nie będą w miarę możliwości angażowani nauczyciele i inni pracownicy szkoły powyżej 60 roku życia.
- W miarę możliwości do grupy przyporządkowani będą stali nauczyciele.
- Zapewniona zostanie taka organizacja pracy i koordynacja, która utrudni stykanie się ze sobą poszczególnych grup uczniów (np. różne godziny przerw lub zajęć na boisku).
- Grafiki organizacji pracy grup i poszczególnych pracowników będą ustalane na każdy tydzień lub w miarę potrzeby częściej.
- Uczeń musi posiadać własne przybory i podręczniki, które w czasie zajęć mogą znajdować się na stoliku szkolnym ucznia lub w tornistrze; uczniowie nie powinni wymieniać się przyborami szkolnymi między sobą.
- Uczeń przebywający dłużej w szkole może przynieść ze sobą zabezpieczone jedzenie oraz napój
i spożywa je przy swoim stoliku. - Przed jedzeniem koniecznie musi umyć ręce.
- Każda grupa ma w miarę możliwości odrębną szatnię lub inne wskazane miejsce.
§ 3
Nauczyciele
- Realizacja programów nauczania odbywa się w formie pracy zdalnej zgodnie z ustalonymi wcześniej zasadami.
- W szkole stacjonarnie mogą odbywać zajęcia opiekuńczo-wychowawcze, zajęcia rewalidacyjne oraz konsultacje według ustalonego przez wicedyrektorów harmonogramu.
- Nauczyciele pracujący stacjonarnie, prowadząc zajęcia opiekuńczo- wychowawcze,
czy rewalidacje nie realizują nauczania zdalnego w tym zakresie. - Nauczyciele realizujący konsultacje mają zmniejszoną ilość zajęć do prowadzenia zdalnego w zależności od liczby godzin konsultacji.
- W pierwszej kolejności do realizacji zajęć wychowawczo-opiekuńczych w szkole będą wyznaczani nauczyciele, którzy ze względu na specyfikę stanowiska pracy są najmniej obciążeni pracą zdalną, m.in. nauczyciele świetlicy szkolnej, nauczyciele wychowania fizycznego, religii itd.
- Nauczyciel dokumentuje prowadzone zajęcia w dzienniku elektronicznym w sposób ustalony przez dyrektora szkoły.
- Nauczyciel opiekujący się uczniami zobowiązany jest do wyjaśnienia uczniom, jakie zasady bezpieczeństwa obecnie obowiązują w szkole.
- Nauczyciel organizuje przerwy dla swojej grupy, w interwałach adekwatnych do potrzeb, jednak nie rzadziej niż co 45 min.
- Grupa spędza przerwy pod nadzorem nauczyciela.
- Nie organizuje się wyjść poza teren szkoły, np. spacerów czy wycieczek.
- Podczas zajęć można korzystać tylko z takich pomocy, sprzętów, które można dezynfekować, umyć, uprać.
- Wykorzystywane do zajęć i zabaw przybory sportowe, zabawki np. piłki, skakanki, obręcze, klocki powinny być systematycznie dezynfekowane lub myte.
- Sala, w której odbywają się zajęcia, powinna być wietrzona, co najmniej raz na godzinę; podczas sprzyjających warunków zewnętrznych wskazane jest prowadzenie zajęć przy otwartych oknach.
- Nauczyciel zobowiązany jest zwracać uwagę, na konieczność regularnego mycia rąk, szczególnie
po przybyciu do szkoły, przed jedzeniem, po skorzystaniu z toalety i po powrocie z zajęć na świeżym powietrzu. - W razie wystąpienia niepokojących objawów u dziecka nauczyciel może zmierzyć temperaturę
w trakcie zajęć.
§ 4
Rodzice
- Do szkoły można przyprowadzać tylko dzieci zdrowe - bez jakichkolwiek objawów chorobowych.
- Nie można przyprowadzić dziecka do szkoły, jeżeli w domu przebywa ktoś na kwarantannie
lub w izolacji. - Jeżeli rodzice planują przyprowadzić dziecko do szkoły po raz pierwszy lub po przerwie, muszą powiadomić o tym dyrektora lub wicedyrektora szkoły co najmniej dzień wcześniej do godz.1000.
- Rodzice zobowiązani są zapoznać się z zasadami obowiązującymi w szkole w czasie trwania epidemii COVID-19 oraz dostarczyć stosowne oświadczenia i zgody.
- Rodzice zgłaszający dziecko do szkoły winni podać co najmniej 2 możliwości kontaktu
(numery telefonów), aby umożliwić szybką komunikację w sytuacjach nagłych. - Wskazane jest, by rodzice określili czas pobytu dziecka w szkole w poszczególne dni tygodnia.
- Rodzice zobowiązani są do przekazania dyrektorowi istotnych informacji na temat stanu zdrowia swojego dziecka i do niezwłocznego informowania o każdej ważnej zmianie.
- Rodzice powinni wyjaśnić dziecku, iż nie może zabierać z domu do szkoły niepotrzebnych przedmiotów i zabawek.
- Należy regularnie przypominać dziecku o podstawowych zasadach higieny. Dziecko powinno unikać dotykania oczu, nosa i ust, często myć ręce wodą z mydłem, nie podawać ręki na powitanie. Powinno się zwrócić uwagę na sposób zasłaniania twarzy podczas kichania czy kasłania.
§ 5
Pracownicy szkoły
- Pracownicy szkoły powinni zwracać szczególną uwagę na profilaktykę zdrowotną i dołożyć wszelkich starań, by chronić siebie, dzieci i innych pracowników przed zarażeniem.
- Pracownicy pracują według ustalonego harmonogramu i wykonują swoje stałe czynności oraz inne wynikające z podwyższonego reżimu sanitarnego.
- Pracownicy mają mierzoną temperaturę przed przystąpieniem do pracy i raz w czasie dnia pracy.
- Pracownicy zostaną zaopatrzeni w środki ochrony osobistej (maseczki, rękawiczki, środki myjące i dezynfekujące i w razie potrzeby przyłbice i fartuchy) i są zobowiązani do korzystania z nich,
a także bieżącego zgłaszania potrzeb w tym zakresie. - Maseczki winny być używane w kontaktach z rodzicami z zachowaniem dystansu odległości oraz w kontaktach z osobami z zewnątrz.
- Podczas wykonywania czynności służbowych maseczkę można zdjąć, nie ma obowiązku zakrywania ust i nosa.
- Zużyty jednorazowy sprzęt ochrony osobistej (m.in. maseczki, rękawiczki), zdejmowany
z zachowaniem ostrożności, należy wyrzucić do pojemnika-kosza wyposażonego w worek. - Jeśli w/w odpady pochodzą od osób z podejrzeniem zarażenia koronawirusem, należy
je spakować do specjalnego worka foliowego i przekazać do utylizacji. - Środki ochrony osobistej wielokrotnego użytku jak: przyłbice, fartuchy wodoodporne, inne należy dezynfekować zgodnie z zaleceniem producenta, maseczki wielokrotnego użytku należy uprać
w temperaturze co najmniej 60 stopni i wyprasować. - Każdy pracownik ma obowiązek niezwłocznego informowania dyrektora szkoły o zdarzeniach mogących mieć wpływ na bezpieczeństwo dzieci oraz pracowników w zakresie szerzenia się
COVID-19. - Zaleca się:
- utrzymywanie ciągów komunikacyjnych w czystości (podłóg szatni i korytarzy) - mycie 1 raz dziennie lub częściej w razie potrzeby,
- dezynfekcja powierzchni dotykowych: poręcze, klamki, wyłączniki – raz dziennie
oraz w razie potrzeby, np. po przejściu kolejne grupy. - dezynfekcja sprzętu i powierzchni płaskich w tym blatów, poręczy krzeseł przynajmniej
raz dziennie oraz w razie potrzeby, np. przed wejściem do pomieszczenia nowej grupy użytkowników, - dezynfekcja toalet –1 raz dziennie całościowo, doraźnie po każdej przerwie
oraz w razie potrzeby, - dezynfekcja urządzeń terenowych – po każdej grupie.
- Każda osoba sprzątająca odpowiedzialna za utrzymanie czystości danych pomieszczeń będzie wypełniać kartę monitoringu wykonywanych prac porządkowo – dezynfekcyjnych.
- Przeprowadzając dezynfekcję, należy ściśle przestrzegać zaleceń producenta znajdujących się na opakowaniu środka do dezynfekcji, w szczególności czasu niezbędnego do wywietrzenia dezynfekowanych pomieszczeń i przedmiotów.
- Do obowiązków personelu obsługi należy także:
- sprawdzanie poziomu płynów do dezynfekcji rąk w pojemnikach umieszczonych przy wejściu do szkoły oraz w użytkowanych salach i pomieszczeniach i bieżące uzupełnianie,
- sprawdzanie ilości rękawiczek jednorazowego użytku i bieżące uzupełnianie,
- napełnianie i uzupełnianie podajników i dozowników w toaletach, a także ich mycie
i dezynfekowanie, - wymiana worków w koszach na śmieci, opróżnianie koszy oraz ich mycie
i dezynfekcja. - dokonywanie pomiaru temperatury dzieciom przy wejściu i wyjściu ze szkoły;
- odbieranie ucznia kl. I-III od rodzica i odprowadzanie go do sali pod opiekę nauczyciela i analogicznie podczas odbierania dziecka ze szkoły;
- odizolowanie ucznia do właściwego pomieszczenia w przypadku podejrzenia zakażenia koronawirusem.
§ 6
Zasady przyprowadzania i odbierania dziecka ze szkoły
- Ucznia z klas I-III do szkoły mogą przyprowadzać i odbierać tylko osoby zdrowe.
- Rodzice zapewniają dziecku indywidualną osłonę ust i nosa w drodze do i ze szkoły.
- Do szkoły uczniowie przychodzą (są przyprowadzani) o wyznaczonych godzinach.
- Do szkoły wchodzi jednorazowo tylko jeden opiekun z dzieckiem, uczniem lub jeden uczeń klasy starszej; następna osoba może wejść dopiero, gdy w przedsionku wejścia głównego nie ma uczniów i opiekunów.
- Jeśli do szkoły zgłosi się w tym samym czasie więcej osób, oczekują przed wejściem do budynku, zachowując dystans min. 2 metry.
- Rodzice przyprowadzający i odbierający dzieci ze szkoły mogą przebywać tylko i wyłącznie
w części wspólnej (przedsionek wejścia głównego i w razie potrzeby wyznaczone stanowiska
na korytarzu na parterze), zachowując dystans społeczny w odniesieniu do pracowników szkoły oraz innych uczniów i ich rodziców wynoszący min. 2 metry. - Po wejściu do placówki osoba przyprowadzająca bądź odbierająca powinna zachować wszelkie środki ostrożności, zdezynfekować ręce, posiadać osłonę ust i nosa.
- Po wejściu do szkoły uczeń ma mierzoną temperaturę; na liście grupy, bądź na listach konsultacji odnotowuje się jego obecność, temperaturę i zapisuje podstawowe dane osoby przyprowadzającej do szkoły.
- Podczas trwania pomiaru temperatury i przekazywania ucznia nauczycielowi opiekun dziecka nie oddala się, by w razie wątpliwości mógł zabrać dziecko z powrotem do domu.
- Temperatura dziecka powyżej 37 stopni, a także pojawienie się takich objawów jak kaszel, katar, jest podstawą do nieprzyjęcia dziecka do szkoły w danym dniu.
- Rodzice muszą liczyć się z wydłużeniem czasu oddania i odbierania dziecka ze szkoły, ze względu na stosowane procedury.
- Rodziców zobowiązuje się do przekazanie powyższych zasad wszystkim osobom, które będą przyprowadzać dziecko oraz osobom upoważnionym do odbioru dziecka ze szkoły.
§ 7
Zasady korzystania z biblioteki szkolnej
- Harmonogram pracy biblioteki będzie dostosowany do potrzeb i możliwości szkoły; będzie udostępniony w dzienniku elektronicznym.
- Uczniowie uczestniczący w zajęciach na terenie szkoły mogą korzystać z biblioteki
w wyznaczonych godzinach. - Należy wyznaczyć strefy dostępne dla bibliotekarza wraz z wytyczoną bezpieczną odległością na podłodze – zapewniającą zachowanie odpowiednich odległości między pracownikiem
a użytkownikami. - Bibliotekarz używa środków ochrony osobistej (rękawiczki, przyłbica, maseczka płyn
do dezynfekcji) - W bibliotece może przebywać tylko jedna osoba wypożyczająca lub oddająca książki.
- Nie ma możliwości korzystania z kącików dla dzieci, czytelni, komputerów.
- Zaleca się jak najczęstsze wietrzenie pomieszczenia, dezynfekcję powierzchni lub elementów wyposażenia często używanych.
- Książki zwracane przez ucznia do biblioteki powinny być w foliowej torbie z kartką, na której będzie wpisane imię i nazwisko ucznia oraz jego klasa.
- Po przyjęciu książek od czytelnika należy każdorazowo zdezynfekować ręce i zdezynfekować blat, na którym leżały książki.
- Przyjęte książki będą odłożone na okres minimum 3 dni kwarantanny na wydzielone półki lub do kartonów na zapleczu, oznaczone datą zwrotu, odizolowane od innych egzemplarzy.
- Zasady zwrotu podręczników zostaną ustalone odrębnie.
§ 8
Zasady konsultacji w szkole
- Konsultacje mają charakter dobrowolny.
- Uczniowie korzystają z konsultacji za zgodą rodziców, dostarczając ich pisemne oświadczenie.
- Konsultacje służą wyjaśnieniu trudnych dla uczniów kwestii, usystematyzowaniu materiału
lub umożliwieniu poprawy oceny na potrzeby klasyfikacji. - Z zajęć w formie konsultacji w szkole mogą korzystać uczniowie zdrowi, bez objawów choroby.
- Wicedyrektorzy szkoły ustalają harmonogram konsultacji uwzględniając potrzeby uczniów oraz możliwości organizacyjne szkoły; w pierwszej kolejności umożliwia się organizację konsultacji
z przedmiotów zdawanych na egzaminach. - Harmonogram może być modyfikowany w miarę potrzeb.
- Uczeń jest zobowiązany do udziału w konsultacjach, jeśli wcześniej zgłosił taką potrzebę.
- Uczeń może zrezygnować z konsultacji najpóźniej do godz. 10.00 dzień przed wyznaczonym terminem, wysyłając wiadomość do nauczyciela prowadzącego konsultacje.
- Uczniowie i nauczyciele muszą przestrzegać zasad: minimum 4 m2 na osobę w danym pomieszczeniu, 2 m dystansu społecznego pomiędzy osobami i 1,5 m odstępu pomiędzy stolikami w sali podczas konsultacji.
- W szkole, w miarę możliwości, jest wyznaczona stała sala do konsultacji dla tej samej grupy.
- Następne konsultacje, w tej samej sali i w tym samym dniu dla innych osób, dla nowej grupy, mogą się odbywać po wykonaniu przez personel szkoły czynności dezynfekcyjno-porządkowych
i po czasie, który wynika ze specyfikacji produktów użytych do dezynfekcji. - Jeżeli konsultacje trwają dłużej niż 45 minut nauczyciel organizuje 15 minutową przerwę.
- Podczas przerw uczniowie przestrzegają zasad dotyczących dystansu i higieny.
§ 9
Zasady organizacji zajęć rewalidacyjnych
- Zajęcia rewalidacyjne mają charakter dobrowolny, a uczestnictwo uczniów w nich zależy
od decyzji rodziców, którzy zgłaszają ją na piśmie ze stosownymi oświadczeniami. - Terminy ustala nauczyciel prowadzący zajęcia w porozumieniu z rodzicami; o terminie
lub o zmianach terminu powiadamia dyrektora szkoły. - Dopuszcza się organizację 2 godzin zajęć rewalidacyjnych z uczniem w jeden dzień;
w takiej sytuacji należy uwzględnić przerwy konieczne ze względu na higienę pracy oraz potrzebę wykonania ewentualnych czynności dezynfekcyjnych. - W miarę możliwości należy używać osłony ust i nosa przez osoby prowadzące zajęcia oraz informować dzieci i młodzieży o konieczności stosowania tego rozwiązania w sposób dostosowany do ich możliwości psychofizycznych.
- Osoby pracujące w bezpośrednim kontakcie z dzieckiem niepełnosprawnym nie powinny mieć
na rękach ozdób (pierścionki, zegarki), które utrudniają skuteczną dezynfekcję. - Zaleca się jak najczęstsze wietrzenie pomieszczeń, w których prowadzone są zajęcia.
§ 10
Zasady korzystania z sali gimnastycznej, placu zabaw, terenów zielonych i boiska szkolnego
- Na placu zabaw może przebywać tylko jedna grupa, tak by dzieci poszczególnych grup
nie kontaktowały się ze sobą. - 2. Po każdej grupie urządzenia terenowe będą dezynfekowane lub myte detergentem. Jeśli nie będzie takiej możliwości urządzenia terenowe zostaną czasowo wyłączone z użytkowania
- i zabezpieczone taśmą.
- Po powrocie z placu zabaw dzieci muszą dokładnie umyć ręce.
- Dozwolone jest korzystanie przez uczniów z przyszkolnych terenów zielonych, przy zachowaniu zmianowości grup i dystansu pomiędzy nimi.
- W sali gimnastycznej i na boisku może przebywać dwie grupy przy założeniu, że zachowany jest między nimi dystans.
- 6. Sprzęt na boisku wykorzystywany podczas zajęć będzie regularnie czyszczony z użyciem detergentu lub dezynfekowany; jeżeli nie będzie takich możliwości, należy zabezpieczyć
go przed używaniem. - Należy ograniczyć aktywności sprzyjające bliskiemu kontaktowi pomiędzy uczniami.
- § 11
Postępowanie w przypadku podejrzenia choroby zakaźnej u dziecka
- Jeżeli rodzice dziecka zauważą niepokojące objawy u siebie lub swojego dziecka, nie mogą przychodzić do szkoły.
- O podejrzeniu choroby muszą niezwłocznie poinformować dyrektora, a także skontaktować się telefonicznie ze stacją sanitarno-epidemiologiczną lub oddziałem zakaźnym.
- Nauczyciel, który zauważył u dziecka oznaki choroby, niezwłocznie powiadamia dyrektora szkoły
- W szkole jest przygotowane pomieszczenie, tzw. izolatorium służące do odizolowania ucznia,
u którego zaobserwowano podczas pobytu w szkole oznaki chorobowe. - Izolatorium jest wyposażone w środki ochrony osobistej oraz środki do dezynfekcji.
- W izolatorium tym dziecko przebywa pod opieką nauczyciela z zapewnieniem minimum 2m odległości, w oczekiwaniu na rodziców/opiekunów prawnych, którzy muszą jak najszybciej odebrać dziecko ze szkoły.
- O zaistniałej sytuacji dyrektor, wicedyrektor lub inna wyznaczona osoba niezwłocznie powiadamia rodziców dziecka, Powiatową Stację Sanitarno-Epidemiologiczną w Wałczu oraz organ prowadzący szkołę.
- Dalsze kroki podejmuje dyrektor w porozumieniu z organem prowadzącym i o podjętych działaniach niezwłoczne informuje rodziców i pracowników szkoły.
- Obszar, w którym przebywał i poruszał się uczeń należy poddać gruntownemu sprzątaniu, zgodnie z funkcjonującymi w szkole procedurami oraz zdezynfekować powierzchnie dotykowe (klamki, poręcze, uchwyty itp.).
- Należy ustalić liczbę osób przebywających w tym samym czasie w części/częściach placówki,
w których przebywało dziecko podejrzane o zakażenie i zastosować się do wytycznych GIS odnoszących się do osób, które miały kontakt z zakażonym.
§ 12
Postępowanie w przypadku podejrzenia zakażenia u pracownika szkoły
- Pracownik przebywający w domu, w razie wystąpienia niepokojących objawów, nie powinien przychodzić do pracy.
- Pracownik o niepokojących objawach powinien niezwłocznie powiadomić dyrektora szkoły
i skontaktować się ze Powiatową Stację Sanitarno-Epidemiologiczną w Wałczu, oddziałem zakaźnym szpitala, a w razie pogarszającego się stanu zdrowia zadzwonić na pogotowie pod numer 999 lub 112. - Jeśli stan choroby ujawni się podczas pracy w szkole, pracownik natychmiast powiadamia dyrektora lub osoby uprawnione oraz izoluje się od wszystkich osób w izolatorium.
- Dyrektor szkoły powiadamia o sytuacji, o której mowa w p.2, odpowiednie służby sanitarne, medyczne i organ prowadzący.
- W pomieszczeniu pełniącym rolę izolatorium nie mogą przebywać inne osoby.
- Pracownik z podejrzeniem zachorowania, o ile jej/jego stan zdrowia na to pozwoli, będzie przebywać w wyznaczonym pomieszczeniu sam do czasu przybycia odpowiednich służb.
- Obszar, w którym poruszał się i przebywał pracownik, należy poddać gruntownemu sprzątaniu oraz zdezynfekować powierzchnie dotykowe (klamki, poręcze, uchwyty itp.);
- Należy stosować się do zaleceń inspekcji sanitarnej przy ustaleniu, czy należy wdrożyć dodatkowe procedury biorąc pod uwagę zaistniały przypadek.
- Zalecane jest ustalenie listy osób przebywających w tym samym czasie w części budynku,
w których przebywała osoba podejrzana o zakażenie. - O zaistniałym przypadku choroby lub podejrzeniu zarażenia należy powiadomić wszystkich pracowników oraz rodziców.
§ 13
Postępowanie z pomieszczeniami, w przypadku podejrzenia zakażenia u ucznia lub pracownika
W przypadku, gdy uczeń lub pracownik szkoły został skierowany do szpitala
z podejrzeniem koronawirusa, dyrektor w porozumieniu z właściwym państwowym inspektorem sanitarnym może podjąć decyzję o zamknięciu instytucji na czas niezbędny do wykonania koniecznych czynności sanitarno-epidemiologicznych.
§14
Postanowienia końcowe
- Procedura wchodzi w życie z dniem podpisania i obowiązuje do odwołania.
- Procedura może być modyfikowana.
- Procedura zostanie opublikowana na stronie szkoły, przesłana jako wiadomość w dzienniku elektronicznym do nauczycieli, rodziców i uczniów oraz udostępniona w formie papierowej
w sekretariacie szkoły. - Pracownicy administracji i obsługi zostaną zapoznani z procedurą podczas szkolenia.
- O wszelkich zmianach w procedurze będą niezwłocznie powiadamiane osoby zainteresowane.