
TYDZIEŃ EUROPEJSKI
W czerwcu zakończono realizację innowacji metodycznej „English is Fun”. Innowacja obejmowała zagadnienia nie tylko z zakresu j. angielskiego ale i też geografii, przyrody czy historii. Wszystkie podjęte działania miały charakter między-przedmiotowy. W ramach EUROPEJSKIEGO TYGODNIA zorganizowanego w naszej szkole, odbyło się wiele intersujących wydarzeń.
Klasy II i III rywalizowały ze sobą w Szkolnym Konkursie Języka Angielskiego. Zadania sprawdzały wiedzę dzieci z zakresu gramatyki, leksyki oraz kulturoznawstwa krajów anglojęzycznych. Uczniowie układali puzzle, tworzyli zdania z rozsypanek wyrazowych, czytali tekst i tworzyli na jego podstawie ilustrację. W kategorii klas II zwycięzcą została klasa IIa, a w kategorii klas III wygrała klasa IIIa. Wszyscy uczniowie świetnie się bawili. Otrzymali dyplomy i nagrody zachęcające do poszerzania horyzontów z zakresu języka angielskiego. Dodatkowo klasy I-III zaprezentowały społeczności szkolnej taniec irlandzki. Zwieńczeniem wszystkich działań na poziomie edukacji wczesnoszkolnej było przedstawienie anglojęzyczne pt: „Little Red Riding Hood”, które uczniowie klas II zaprezentowali dla swoich kolegów
i koleżanek.
W klasach IV odbył się pierwszy w naszej szkole „Spelling Competition”. Literowanie angielskich wyrazów wcale nie jest takie łatwe, jakby się wydawało, ale nasi czwartoklasiści doskonale sobie z tym poradzili. Zwyciężczynią została Sophie Biskup z klasy IVb. Kolejne miejsca na podium zajęli Liliana Adamcewicz – uczennica tej samej klasy oraz Wojciech Sendal z klasy IVc. Wszyscy uczestnicy otrzymali dyplomy i nagrody.
Na poziomie klas V, VII i VIII odbył się pierwszy szkolny konkurs recytatorski
w języku angielskim. Celem konkursu było, zwiększenie motywacji do nauki języków obcych poprzez piękno poezji, rozbudzanie zainteresowań poezją anglojęzyczną i doskonalenie umiejętności językowych. Konkurs przebiegł w miłej atmosferze. Występom uczniów towarzyszyły ogromne emocje. Wszyscy uczestnicy zaprezentowali ciekawe interpretacje wybranych przez siebie utworów. Występy uczniów oceniało jury w składzie: p. Joanna Kujawa, p. Katarzyna Nowosławska, p. Joanna Trepczyńska. Każdy z uczestników zaprezentował się znakomicie. Jury miało duży problem z podjęciem decyzji o przyznaniu poszczególnych miejsc. A oto laureaci: I miejsce – Marta Krawczyk kl. Vd, II miejsce Alicja Trzósło kl. VIId i III miejsce przypadło Julii Trzósło z klasy VIIIa. Zwycięzcy oprócz dyplomów otrzymali nagrody rzeczowe, a pozostali uczestnicy słodkie upominki za udział
w konkursie. Spotkanie zakończyło się wspólnym pamiątkowym zdjęciem.
Klasy V i VI wzięły udział w Quizie Wiedzy o Krajach Anglojęzycznych, który miał formę Kahoota. Uczestnicy zmagali się z pytaniami dotyczącymi informacji i ciekawostek związanymi m.in. z Wielkią Brytanią czy Stanami Zjednoczonymi. Uczniowie wykazali się dużą wiedzą oraz refleksem, jeśli chodzi o udzielanie odpowiedzi. Ostatecznie wygrały uczennice z klasy Va, drugie miejsce wywalczyli uczniowie z klasy VIa, a trzecie miejsce zajęły przedstawicielki klasy Vb. Wszyscy świetnie się bawili, a w nagrodę otrzymali pamiątkowe dyplomy i drobne nagrody.
Przedostatnim ogniwem innowacji był Quiz Wiedzy na temat krajów Unii Europejskiej. Każda klasa wylosowała jeden kraj będący członkiem Unii. Uczniowie musieli zaprezentować swoje państwo w dowolny sposób. Powstało wiele ciekawych plakatów, które zapełniły korytarze całej szkoły. Pomysłowość uczniów przerosła nasze oczekiwania. Kolejnym etapem było rozwiązanie quizu. Zadaniem uczniów było odnalezienie zaszyfrowanych w kodach QR pytań oraz udzielenie odpowiedzi. Uczniowie musieli wykazać się nie tylko wiedzą z zakresu geografii czy historii, ale i dużym refleksem, gdyż oprócz poprawności rozwiązania quizu liczył się czas oddania karty odpowiedzi. Młodzież pokazała, że aplikacje internetowe nie są im obce.
Ostatnim punktem było przedstawienie w wykonaniu klasy IVc pt: „Little Red Riding Hood 100 years later” oraz pokaz tańców. Czwartoklasiści zaprezentowali współczesną wersję Czerwonego Kapturka, którego na pewno można spotkać w niejednej polskiej szkole.
Pokaz tańców otworzyły klasy V polskim tańcem narodowym zwanym Polonezem. Klasa VIa zaprezentowała Jerusalema. Pozytywna energia uczniów zachęciła społeczność szkolną do wspólnej zabawy. Uczniowie edukacji wczesnoszkolnej zatańczyli Taniec Irlandzki, a klasy IV i VIIb poprowadziły i społeczność szkolną w tańcu zwanym belgijskim, czyli Belgijką. Wszyscy świetnie się bawili 😊
Szczególne podziękowania za współpracę należą się nauczycielom muzyki, geografii, języka angielskiego i wychowania fizycznego.
FOTORELACJA: https://photos.app.goo.gl/wpCAfRHUPx2byCr97
FILMY:
Taniec Irlandzki https://photos.app.goo.gl/PkEVr94Ttmfhi8oG6
Belgijka https://photos.app.goo.gl/vV4VnBee42jQVEzV6
https://photos.app.goo.gl/rjKCPwUDtSmCGW686
Polonez https://photos.app.goo.gl/ZEoK89S3ziLTf56p7
Jerusalema https://photos.app.goo.gl/tm4h23sb42BnaGt48
Przedstawienie IVc https://photos.app.goo.gl/Zg62ESyvEf2gEJwy8
Przedstawienie IIa i IIb https://photos.app.goo.gl/qf56hm2PwNx96oXe7