26 września obchodziliśmy Europejski Dzień Języków Obcych.
Z tej okazji w klasach I-III przeprowadzono szereg interesujących działań. Największym zainteresowaniem cieszyła się zabawa, której głównym celem było odnalezienie dziecka, które pochodziło z określonego kraju. Po sprawdzeniu poprawności wykonanego zadnia, uczniowie musieli rozwiązać rebus, którego rozwiązaniem była angielska nazwa kontynentu, na którym dane państwo się znajduje. Po przyporządkowaniu krajów do kontynentów dzieci przeszły na kolejny poziom. Tym razem wyposażeni w ilustracje przedstawiające dzieci świata, uczniowie musieli dopasować flagę, język i angielską nazwę kraju, z którego dane dziecko pochodzi. Kolejny etap zabawy polegał na odnalezieniu ukrytych w klasie obrazków kojarzących się z danym państwem. Matrioszka, origami, pizza, matador, double - decker bus, to tylko kilka w wielu słów jakie pojawiły się na zajęciach
W kolejnym zadaniu uczniowie musieli pokazać jak dobrą mają pamięć.
Po wylosowaniu karty z nazwą kraju, przedstawiającej kontur dziecka i flagi mali odkrywcy musieli pokolorować flagę na właściwe kolory oraz ubrać dziecko w charakterystyczny dla jego kraju strój. Jak się okazało, zadnie nie było zbyt trudne.
Następne zadanie polegało na obejrzeniu filmu, którego głównymi bohaterami były dzieci z różnych krajów świata. Każde z nich zapoznało uczniów z ich wersją językową słów: proszę, dziękuję, dzień dobry, cześć. Film wywołał dużo uśmiechu na twarzach maluchów, a przygotowana przez nauczyciela interaktywna gra zweryfikowała ich wiedzę. Dzieci zapamiętały dużo słów, a najbardziej spodobało im się czeskie Ahoj! Ostatnie zadanie polegało na kategoryzowaniu słów o takim samym znaczeniu, zapisanych w różnych językach. Na zakończenie nauczyciel przygotował dubble. Zaangażowanie uczniów w grę było tak wielkie, że uczniowie nie chcieli skończyć zabawy.
Emocje, zabawa, odrobina rywalizacji i inny sposób przekazania wiedzy okazał się strzałem w dziesiątkę!