Dzięki narzędziom pozyskanym z projektu "Laboratorium Przyszłości” uczniowie mieli dostęp do nowoczesnych technologii, takich jak kamera, aparat i mikrofony, co pozwoliło na rozwinięcie ich umiejętności w zakresie fotografii, nagrywania oraz tworzenia treści multimedialnych podczas tworzenia elektronicznej kroniki klasowej.
Na początku zajęć młodzież nauczyła się obsługiwać kamerę oraz aparat, co było niezwykle ekscytujące. Następnie, przeprowadzali wywiady z uczniami klasy, korzystając z mikrofonów, co pozwoliło na rejestrowanie dźwięku w wysokiej jakości. Było to niesamowite doświadczenie, które nauczyło uczniów, jak prowadzić ciekawe rozmowy i zadawać odpowiednie pytania.
Jednym z najbardziej kreatywnych elementów zajęć było pisanie piosenki o klasie. Uczniowie wspólnie tworzyli tekst, który oddawał klasową tożsamość i wspólne przeżycia.
Fotografowanie i nagrywanie kamerą również dostarczyło mnóstwo radości. Młodzież uczyła się, jak uchwycić najlepsze chwile, jak ustawić odpowiednie kadry i jak korzystać z różnych funkcji aparatu i kamery. Każdy miał szansę spróbować swoich sił jako fotograf i operator kamery.
Dalsza część kroniki będzie realizowana w klasie programowo wyższej, co daje uczniom poczucie kontynuacji i możliwość dalszego rozwijania umiejętności.
Dzięki tym zajęciom uczniowie nie tylko zdobyli nowe umiejętności techniczne, ale również uczyli się pracy zespołowej, kreatywności i komunikacji.
Anna Tybinkowska, Anna Jasiulewicz